Neden ve Niçin Tkinter?

Yorum bırakın

10/12/2011 tarafından electrocoder

Bu başlık beni biraz rahatsız etsede kullanmam gerekli diye düşündüm. Rahatsızlık vermesinin sebebi Tkinter i anlatmak zorunda olmamdı. Neden Tkinter a karşı bir rahatsızlık algıladım? degilmi. Çünkü ilginin yetersiz olduğunu düşünüyorum!

Evet ilgi bilgiyi doğurur demiş atalarımız. Doğurur doğurmasınada bu nasıl olacak peki? Bizler Tkinter GUI kütüphanesini en kadar iyi anlatırsak o kadar ilgi ardındanda o kadar bilgi artar diye düşünüyorum.

Neden Tkinter olmasınki? Soruya soru ile cevap ancak böyle olabilir.:) Odaklanmamız gereken kütüphane Tkinter olmalı. Çünkü Tkinter yarı resmi GUI aracı olarak kabul ediliyor. Üstelik Python çalıştırmak için kurulduğunda otomatik olarak Tkinter da beraberinde kuruluyor. İkinci bir bağımlılığı yok. Burada diğer GUI kütüphanelerine kötü veya kullanmayın cinsinden sözler söylemeyeceğim. Ama Tkinter bilginiz yetersizse geliştirmenizi kendinizi bu yönde eksik bırakmamanızı tavsiye edeceğim.

Tkinter ı kullanın. Kullanmayı öğrenin. Tavsiye edin. Elbet ihtiyacınız olacaktır.

Bir Cevap Yazın

